feature aflac duck panel
w

Aflac – znana kaczka z ogromnym potencjałem

Aflac [AFL]

Aflac to amerykańska firma ubezpieczeniowa – której korzenie sięgają 1955 roku – będąca największym dostawcą ubezpieczeń dodatkowych w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Jej oferta obejmuje liczne oferty dla zakładów pracy, takie jak ubezpieczenia od wypadków, krótkoterminowej niezdolności do pracy czy ubezpieczenia na życie.

Z racji swojego nudnego, aczkolwiek bardzo stabilnego modelu biznesowego znana jest przede wszystkim z reklam przedstawiających kaczkę.

Wszystko zaczęło się w grudniu 1999 roku. Zmagając się z problemem wymyślenia koncepcji, która sprawiłaby, że nazwa tej dużej, ale stosunkowo mało znanej firmy ubezpieczeniowej zapadłaby w pamięć, jeden z dyrektorów artystycznych agencji Kaplan Thaler Group wpadł na pomysł kaczki podczas spaceru po Central Parku w porze lunchu, wypowiadając słowa: „Aflac, Aflac”. Wkrótce zdał sobie sprawę, jak bardzo nazwa firmy brzmi jak kwakanie kaczki.

Postać Kaczora Aflac wystąpiła już w ponad 30 reklamach. W wielu z tych reklam występuje również aktor Earl Billings. Kaczor Aflac został umieszczony na Madison Avenue’s Walk of Fame jako jedna z ulubionych ikon reklamy w USA.

Wracając do konkretów – baza klientów przedsiębiorstwa liczy obecnie około 50 milionów, co daje firmie możliwości rozwoju w zakresie pozyskiwania nowych klientów i sprzedaży krzyżowej produktów.

Specjalnością Aflac są ubezpieczenia dodatkowe, które pokrywają koszty, których nie pokrywa ubezpieczenie podstawowe. Na przykład, Japonia posiada państwowy system opieki zdrowotnej, ale jeśli zachorujesz, może on nie pokryć wszystkich kosztów leczenia lub kosztów utrzymania, jeśli nie będziesz pracować. Ludzie wykupują więc ubezpieczenie amerykańskiej spółki, aby zabezpieczyć się na większą ilość ewentualności.

Aflac ubezpiecza jedno na cztery gospodarstwa domowe w Japonii, ale liczba ta może wzrosnąć. Wskaźnik penetracji rynku, czyli to, jak duża część populacji ma dostęp do ubezpieczeń firmy kojarzonej z wizerunkiem kaczki, wynosi 73 proc. w przypadku ubezpieczeń medycznych, ale tylko 42 proc. w przypadku polis na wypadek nowotworów i 12 proc. w przypadku opieki pielęgniarskiej.

W międzyczasie w USA jest jeszcze 127 milionów pracowników, którzy nie mają dostępu do produktów ubezpieczeniowych Aflac poprzez swoich pracodawców. W miarę jak przedsiębiorstwo rozwija kanały bezpośredniego dostępu do swoich produktów, takie jak Aflac Direct online, firma ma szansę jeszcze znacznie zwiększyć swoją penetrację rynku w USA.

Pandemia koronawirusa w prawdzie uderzyła w branżę ubezpieczeniową, ale akcje AFL powróciły do poziomu sprzed krachu już na początku 2021 roku, głównie dzięki zaufaniu rynku do dywidendy. Co więcej, w obecnej perspektywie rosnących stóp procentowych, spółka tego typu będzie czerpała bezpośrednie korzyści.

Firmy ubezpieczeniowe przecież nie siedzą po prostu na tych pieniądzach, gdy płacisz składkę. Składki są inwestowane, a każda firma stara się pobierać od swoich klientów jak najniższe opłaty, a jednocześnie zarabiać pieniądze. Inwestowanie składek pomaga generować dochód dla firmy.

Przedsiębiorstwa muszą być jednak ostrożne. Nie mogą ryzykować, że poniosą straty na swoich inwestycjach i nie będą w stanie wypłacić odszkodowań. Dlatego też firmy ubezpieczeniowe zazwyczaj inwestują w obligacje, aby generować zyski, a jednocześnie być narażone na niewielkie ryzyko zmienności.

Wraz ze wzrostem stóp procentowych, oprocentowanie obligacji oczywiście rośnie, co otwiera ogromne pole do wzrostu dochodów spółki.

Aflac od 40 lat nieprzerwanie podnosi wypłacaną dywidendę, a po raz ostatni zrobił to w listopadzie 2021 r., zwiększając kwartalną wypłatę aż o 21,2 proc. do 40 centów na akcję. Aktualna stopa dywidendy wynosi 4,05 proc.

Akcje wymienione w tym artykule możesz kupić bez prowizji w tym miejscu:

DISCLAIMER ETORO
eToro to platforma z wieloma aktywami, która oferuje zarówno inwestowanie w akcje i kryptoaktywa, jak i handel kontraktami CFD.

Przedstawione treści są prywatnymi opiniami autora i nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Opracowanie to jest chronione zgodnie z Ustawą z dnia 4 lutego 1994 roku O prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz.U.Nr24,poz.83). Wpis autora ma charakter edukacyjny. Autor nie ponosi odpowiedzialności za decyzje inwestycyjne ani za szkody poniesione w wyniku decyzji inwestycyjnych podjętych na podstawie opracowania.

Zobacz również: INWESTYCJA W METAVERSE? 3 DUŻE SPÓŁKI

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.