w

InPost ma już 13 tys. paczkomatów. Spółka stawia maszyny zasilane słoneczną energią!

InPost cały czas poszerza swoją ofertę – stara się również udoskonalać istniejące już produkty. Jak wiemy, paczkomaty są ogromną rewolucją na rynku dostaw. Poza ogromną wygodą dla klienta, spółka chwali się pozytywnym wpływem automatów na środowisko.

Gdyby tradycyjne dostawy kurierem do domu zostały zastąpione dostawą do Paczkomatu®, redukcja emisji CO2 dla każdej paczki sięgnęłaby nawet 75%. Dostarczenie paczki do maszyny InPost oznacza co najmniej 0,35 kg mniej emisji CO2 do atmosfery na każdą przesyłkę. Co ważne, w naszych obliczeniach uwzględniliśmy także ślad węglowy osoby odbierającej paczkę w Paczkomacie – podaje spółka.

  • Jak czytamy – jeden Paczkomat może zaoszczędzić dziennie aż 52 kg CO2, co w skali roku daje nawet 14 ton oszczędności CO2 !
  • Jak podaje InPost – Jeden lot z Warszawy do Londynu generuje około 22 ton CO2Wystarczą tylko dwa Paczkomaty rocznie, żeby zredukować emisję takiego lotu.

Spółka się jednak nie zatrzymuje i chce uderzać w ekologię jeszcze bardziej. InPost poinformował, że 13-tysięczny paczkomat jest w pełni zasilany energią słoneczną.

Jak czytamy – InPost realizuje program „Green City”, w ramach którego nawiązał współpracę m.in. z miastem Łódź oraz Kraków. Program wspiera rozwój polskich miast zgodnie z ideą „smart city” – przez oferowanie mieszkańcom nowoczesnych usług, rozwój optymalnej i ekologicznej sieci Paczkomatów® oraz działania na rzecz poprawy jakości powietrza i ochrony klimatu.

Program „Green City” jest częścią długofalowej strategii firmy InPost, obejmującej szeroki zakres innowacji i inicjatyw ekologicznych. Program „Green City” przewiduje również rozwój szeregu nowoczesnych usług dla mieszkańców, takich jak m.in. ładowarki elektryczne przy Paczkomatach® InPost, rozwój transportu przyjaznego środowisku, czy nasadzenia roślinności oczyszczającej powietrze. Dodatkowo, w miastach partnerskich InPost zamierza w pierwszej kolejności sukcesywnie wymieniać swoją flotę dostawczą na samochody elektryczne.

Zobacz także: Bank centralny Chin obawia się ryzyka, jakie stablecoiny niosą dla systemów finansowych

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *