w

Kolejny miesiąc z rzędu podium rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów zajmują kolejno WP, RMF FM i Onet

Jak wynika z najnowszego raportu IMM „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”, ranking główny za listopad 2021 otwiera portal WP z wynikiem aż 4,6 tys. cytowań. Miejsce drugie należy do stacji RMF FM z liczbą prawie 3,7 tys. wzmianek w innych tytułach, a podium zamyka Onet, na którego informacje dziennikarze innych redakcji powoływali się 2,7 tys. razy. Aż o pięć oczek awansowało Radio ZET oraz do zestawienia ponownie zakwalifikowały się Wirtualnemedia i TVP Info.

Najbardziej opiniotwórcze media

TOP 15 najczęściej cytowanych tytułów listopada 2021 to równorzędnie 27% udziału mediów telewizyjnych i prasowych kolejno TVN24, Polsat News, TVN, TVP Info, Rzeczpospolita, Fakt, Gazeta Wyborcza oraz Dziennik Gazeta Prawna.

Portale internetowe w kolejności WP, Onet, Interia i Wirtualnemedia jako typ medium stanowią 26% w głównym zestawieniu, a 20% należy do stacji radiowych RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24.

wykres: najbardziej opiniotwórcze media w Polsce - listopad 2021

Rzeczpospolita niezmiennie liderem rankingu mediów prasowych

Pierwsze miejsce rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów prasowych listopada 2021 niezmiennie już od ośmiu miesięcy zajmuje Rzeczpospolita – tym razem z liczbą 1,5 tys. cytowań. Na drugim miejscu ze wzrostem o dwa oczka znalazł się Fakt z wynikiem 1,3 tys. powołań w innych mediach. Miejsce trzecie należy do Gazety Wyborczej, na którą inni dziennikarze powoływali się w listopadzie ponad 1,1 tys. razy.

Aż o trzynaście pozycji natomiast awansował PRESS, zajmując tym samym szóste miejsce w kategorii. Na tytuł inne media powoływały się 404 razy głównie w związku z informacją o śmierci dziennikarza Kamila Durczoka, którą redakcja podała jako pierwsza. W zestawieniu pojawił się również Newsweek – pozycja tygodnika wzrosła o sześć oczek w stosunku do października. O cztery miejsca w górę zmieniła się także pozycja tytułu Do Rzeczy. Podium zamyka zaś tygodnik Wprost.

Top 10 najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych

TOP3 mediów telewizyjnych to TVN24, Polsat News i TVN

Kolejny miesiąc z rzędu miejsce pierwsze kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych należy do redakcji TVN24 (2,5 tys. cytowań), drugie do Polsat News (1,8 tys.) i trzecie do TVN (1,1 tys.). W rankingu pojawiła się TV Republika, zajmując od razu ósme miejsce. Na redakcję stacji powoływano się 175 razy głównie za sprawą rozmowy z wiceministrem zdrowia Waldemarem Kraską, który na antenie podsumowywał w liczbach czwartą falę zachorowań na COVID-19 i mówił o sposobach na jej spowolnienie. Z ósmego na siódme miejsce awansował również Polsat Sport, a także o jedno oczko w górę zmieniła się pozycja telewizji Polsat, która zajęła miejsce dziewiąte. Ranking zamyka stacja Canal+ z liczbą 170 odwołań w innych mediach.

Najbardziej opiniotwórcze stacje telewizyjne

Podium stacji radiowych w kraju zajmują RMF FM, Radio ZET i Polskie Radio 24

Miejsce pierwsze najbardziej opiniotwórczego medium radiowego w Polsce niezmiennie utrzymuje stacja RMF FM, na którą w listopadzie dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się prawie 3,7 tys. razy. Druga pozycja należy do Radia Zet, do którego inne media odnosiły się w listopadzie 1,9 tys. razy.

Trzecią pozycję ponownie zajmuje Polskie Radio 24. Wzrost o jedno oczko w stosunku do października odnotowało Radio Plus i zajęło czwarte miejsce w kategorii. Stacja była cytowana łącznie 984 razy między innymi za sprawą rozmowy z rzecznikiem rządu Piotrem Müllerem, który poinformował o pracach rządu nad tarczą antyinflacyjną. Miejsce szóste kategorii ex aequo zajmują dwie stacje Program Trzeci Polskiego Radia i TOK FM z liczbą 284 cytowań każda. Ranking zamyka natomiast mazowiecka rozgłośnia Radio dla Ciebie, na którą redakcje innych mediów powoływały się 79 razy.

Najbardziej opiniotwórcze stacje radiowe

To już czwarty miesiąc z rzędu, kiedy liderem kategorii najbardziej opiniotwórczych portali internetowych jest portal WP. Redakcja w listopadzie była cytowana przez inne media aż 4,6 tys. razy. Kolejno w rankingu ponownie uplasowały się serwisy Onet z liczbą 2,7 tys. wzmianek i Interia z wynikiem 1,8 tys. powołań w innych tytułach. Czwarte miejsce na poziomie powyżej 1 tys. powołań utrzymuje branżowy portal Wirtualnemedia.

O dwa oczka z wynikiem 761 odwołań awansował natomiast show-biznesowy serwis Pudelek – na redakcję powoływano się głównie w związku z wywiadem z Małgorzatą Rozenek-Majdan, która między innymi opowiedziała o swojej relacji z kościołem. W rankingu znalazł się także biznesowy portal Bankier, który z wynikiem 276 cytowań zamyka zestawienie najczęściej cytowanych portali internatowych w kraju.

najbardziej opiniotwórcze portale internetowe

Najbardziej opiniotwórcze media ekonomiczne i biznesowe

Podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno – biznesowym za listopad niezmiennie tworzą redakcje RzeczpospolitejDziennika Gazety Prawnej i Pulsu Biznesu. Miejsce czwarte stale zajmuje magazyn Forbes, a ranking zamyka Parkiet.

Wśród portali internetowych najczęściej cytowano kolejno: MoneyBusinessinsiderBankier300gospodarka i Wnp.

wykres najbardziej opiniotwórczych portali biznesowych
3ada49173fc8fcfe7c14650f2fc5d5f4

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 43 010 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-30 listopada 2021 roku.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *