w

Używane auta mocno drożeją, nowe praktycznie nie tracą na wartości

Auta mocno drożeją:

Sytuacja w branży motoryzacyjnej zmienia się w bardzo szybkim tempie. Jeszcze niedawno zakup nowego samochodu był bardzo prostą rzeczą, a ich dostępność nie stanowiła żadnego problemu. Jednak w ostatnim czasie wiele rzeczy się zmieniło. Klienci muszą czekać na samochód z salonu nawet 10-12 miesięcy, dodatkowo, ich ceny mocno wzrosły. Ten proceder wpływa również na ceny aut używanych, które reagują tak samo – ceny rosną.

  • Portal Otomoto przygotował analizę dotyczącą samochodów używanych. Porównywano tam ceny aut z poszczególnych segmentów. Z analizy wynika, że w tym i zeszłym roku, samochody przestały tanieć, a czasami nawet drożeją!

Nowe samochody nie tracą na wartości:

Pierwszą rzeczą, którą opisano, były nowe auta. Jak się okazuje, ogromny spadek wartości, tuż po wyjeździe z salonu, nie jest już takim problemem. Ceny aut luksusowych z segmentu F (BMW serii 7, Audi A8) rosną. Jeżeli ktoś kupił taki samochód w 2020 roku, dzisiaj może go sprzedać 2,8% drożej. W segmencie B (Toyota Yaris, Volkswagen Polo itp.) ceny aut w wieku do 3 lat spadły zaledwie o 3%.

Pierwszą rzeczą, którą opisano, były nowych aut. Jak się okazuje, ogromny spadek wartości, tuż po wyjeździe z salonu, nie jest już takim problemem. Ceny aut luksusowych z segmentu F (BMW serii 7, Audi A8) rosną. Jeżeli ktoś kupił taki samochód w 2020 roku, dzisiaj może go sprzedać 2,8% drożej. W segmencie B (Toyota Yaris, Volkswagen Polo itp.) ceny aut w wieku do 3 lat spadły zaledwie o 3%.

Samochody używane:

W segmencie samochodów używanych, najmniej podrożały najmniejsze samochody. W segmencie A (np. Toyota Aygo, Fiat 500) ceny wzrosły rok do roku o 4,9 – 8,9%. Co ciekawe, najwyższy wzrost cen dotyczył samochodów powyżej 10 lat.

  • W segmencie B (np. VW Polo), notowano wzrosty rzędu 2,6-6,1%. Drożały najstarsze pojazdy.
  • W segmencie C (Toyota Corolla, Ford Focus), młodsze egzemplarze zdrożały o 1,2 – 1,8%, a te najstarsze (powyżej 10 lat) o 9,7%.
  • Podobnie w segmencie samochodów kategorii D (np. Volkswagen Passat). Młodsze egzemplarze (w wieku 4-9 lat) zdrożały zaledwie o 0,5 do 0,9%, natomiast te najstarsze o ponad 11 procent!
  • Ciekawa sytuacja wydarzyła się w segmencie E (Mercedes Klasa E, BMW 5, Volvo S90). Modele samochodów z przedziału wiekowego 4-6 lat potaniały o 2%, natomiast egzemplarze ponad 10-letnie drożały o 12,6%.
  • W segmencie F (BMW 7 czy Audi A8), młodsze egzemplarze rosły o 2,4 – 4,7%, a te najstarsze aż o 21%!

Cała analiza znajduje się tutaj: Otomoto


Zobacz także: UOKiK skontroluje aplikacje do zamawiania jedzenia. Chodzi o Glovo i Uber Eats

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *