Liderem na rynku
w ,

Wojna na paczkomaty. Nowa firma planuje postawić ich nawet 50 tys.

Wojna na paczkomaty?

Liderem na rynku „paczkomatów” jest nikt inny jak InPost. Od kilku lat możemy zaobserwować wszechobecny przypływ automatów. Wciśnięty między sklepy czy bloki paczkomat to już standardowy widok w większych miastach. Ostatnimi czasy InPost rozszerza również swoje działania na wsie i małe miasta. Trend ten znacznie przyśpieszył wraz z rozpoczęciem pandemii – coraz częściej wybieramy tego typu opcje odbioru przesyłek. Sam InPost posiada aktualnie ponad 11 tys. automatów.

Kolejne firmy wchodzą na rynek automatów

W paczkomatową rewolucję chce wejść również Orlen. Już w lutym Daniel Obajtek zapowiedział, że w najbliższym czasie w Polsce powstanie 3000 automatów. Na rynek wkracza również Aliexpress.

  • Od 40 do 50 tys. paczkomatów postawić ma w ciągu najbliższych 4-5 lat firma Swipbox.

Naszym celem jest stworzenie zagęszczonej sieci małych urządzeń. Na przykładzie Skandynawii, nasze automaty Infinity są rozmieszczone od siebie w odległości 300-400 metrów w miejscach o wysokim zaludnieniu – mówi Michał Czechowski w rozmowie z Business Insiderem.

  • Na razie ma ich około 220, a część z nich została dostarczona na wyłączność Poczcie Polskiej. Z kolei sama Poczta planuje posiadać do końca 2021 łącznie przynajmniej 500 takich punktów, w przyszłym roku – aż 2000.
  • Serwis Money.pl donosi także, że do gry wkroczy również chiński gigant logistyczny Cainiao, a ich pierwsze 300 maszyn jest już w drodze do kraju.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.